Dagens ord


Ansvar väger tyngre än frihet - Responsibility trumps liberty

2 maj 2009

Twitter?

"Twitter is the telegraph system of Web 2.0.", citeras Nicholas Carr på startsidan.

Ett annat citat lyder:

If you aren't familiar with Twitter, it is one of those things, like MySpace, that sounds totally ridiculous and stupid when you first hear about it. But once you start using it, you realize how much fun it is.
Utan att ännu ha undersökt saken närmare, skulle jag tro att jag håller med. Om man med "fun" (roligt) menar "tidsslukande".

Det händer att jag fastnar vid MySpace och YouTube, för att några timmar senare drabbas av en lustig tomhetskänsla...

Jag försöker undvika allt som (bara) är roligt, för att hinna med något...mer...också.

Och jag som trodde att versionsbeteckningen 2.0 betydde "betydligt bättre än version 1.0". (Medan däremot version 1.2 kanske endast skiljer sig marginellt (kosmetiskt) från version 1.1.)

Förresten, vad är nytt med iGoogle?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar